Bli medlem

Kärleken kom snabbt för oss båda

Stefan och Maria hittade sin tvillingsjäl på Mötesplatsen och efter första mötet ville de bara träffas mer och mer.
Kärleken kom snabbt för oss även om båda var lite avvaktande för att uttala ordet, men så en dag gjorde vi det, förklarade att vi älskade varandra.

Efter att ha varit singel sedan 2007 gick Stefan sommaren 2008 med på Mötesplatsen, mest som en kul grej. Jag skulle aldrig göra det tidigare, hade en massa förutfattade meningar om vilka människor som var med där, men hörde av bekanta som var med och ville till slut själv prova.

Stefan fick ett meddelande av en tjej på Mötesplatsen som han också sett tidigare, men dock ej skickat något till.
Han besvarade hennes meddelande, och detta ledde till flera meddelanden mellan dem på Mötesplatsen. Det blev många sena kvällar där vi talade om allt möjligt. Vi tycke nog att vi hittat någon slags likasinnad person där på ”andra” sidan. SMS var något som användes flera gånger om dagen.

En dag bestämde vi oss för att träffas på riktigt så att säga. Vi var då väldigt nyfikna på varandra. Träffen ägde rum på ett fik i staden, samtalet flöt bra. Vi fortsatte mot ett frilufsområde på ett av de två stadsbergen för att sluta på det andra berget. Vi har senare berättat för varandra vad vi kände den gången. Nervositet är nog en känsla som vi båda kan stå för, likaså att vi kände en mycket stor attraktion till varandra. Vi upplevde båda två att den andra överträffade våra förväntningar.

Deras andra möte ägde rum hemma hos Maria. Hon arbetade denna dag, men var ledig några timmar mitt på dagen. Det var då vi kysstes första gången. Sedan hade vi ett uppehåll med fysiska träffar för att Stefan var på semester med sina barn i ett par dagar.

P.g.a. att vi båda har barn från tidigare förhållanden så ville vi ta det lite lugnt i början och inte träffas när de var med, det blev därför många sms och telefonsamtal, sent in på natten varje kväll, det längsta samtalet varade i 5 timmar och 50 minuter! Då skall man veta att vi bodde ca 7 km från varandra!

När Stefan kommit tillbaka från sin semester tyckte han att det var dags att satsa litet mer på denna romans, så han bjöd hem Maria på en god middag på tu man hand. Maten bestod av blåmusslor kokade i saffranssås serverat med Quiche Lorraine och en bit bröd. Sommaren visade sig från sin bästa sida, 28°C i skuggan. Maria åkte inte hem på kvällen. Efter frukost begav vi oss till ett litet fiskeläge, på Alnö utanför Sundsvall, där vi satt och njöt av solen i varandras sällskap.

Vi tyckte helt enkelt att vi trivdes jättebra med varandra och ville bara träffas mer. Vi umgicks allt oftare, både nätter och dagar och vissa händelser sticker ut mer än andra, t.ex. den dagen då vi var på stranden från morgon till kväll, fnittrandes som tonåringar, och när vi åt känguru, samt vårt första biobesök. Kärleken kom snabbt för oss båda. Vi var väl båda litet avvaktande för att uttala ordet, men så en dag gjorde vi det, förklarade att vi älskade varandra, vi kallade varandra tvillingsjälar!

Vi har också gjort några större utflykter. Vi var i Stockholm på minisemester i slutet av sommaren. Vi har varit i fjällen under hösten och vandrat och njutit i en mysig stuga. Vi var i Köpenhamn på snabbvisit och dop. Vi slog också till och for till Kreta en vecka i början av oktober, mycket härligt! Släkt och vänner i Göteborg med omnejd har också fått besök av oss. Vår nästa resa går till fjällen på sportlovet.

På julafton förlovade vi oss. I all stillhet på tu man hand hemma framför en brasa . Nu bor vi också tillsammans. Maria har flyttat in hos mig och vi trivs jättebra. Vi längtar till sommaren då vi skall vara ute på tomten och sola och njuta. Plus en till sak... det kommer en till av oss till hösten!

Med lyckliga hälsningar, Maria och Stefan.