Vanliga frågor och svar

Allmänna frågor

Hur ändrar jag min profilbild?

Lägga till profilbild

För att lägga till eller ändra profilbild trycker du på Profil och därefter på kamera-ikonen ovanför ditt profilnamn. Tänk på att du måste ge appen/sajten åtkomst till dina bilder, detta gör du under inställningar i din mobil eller dator.

 

Radera profilbilden

För att radera din befintliga bild trycker du på Profil och därefter Redigera profil. På profilbilden trycker du på penn-ikonen för att radera den.

Hur ändrar jag push-notiser om besök och meddelanden?

Du kan välja om du vill ha aviseringar om besök, meddelanden och andra aktiviteter genom att tillåta aviseringar. För att ändra eller stänga av pushnotiser gör du såhär:

  1. Gå in på Profil och Inställningar (kugghjulet).
  2. Scrolla ner till rubriken Aviseringar och klicka på Pushnotiser.
  3. Du kan sedan välja det som du vill eller inte vill få notiser på.

Använder du en mobil, tänk på att du kanske behöver kolla telefonens inställlningar för push-notiser.

 

 

Hur ändrar jag språk och färgtema?

För att ändra språk eller färgtema går du till Profil/Inställningar och därefter till rubriken Utseende som du hittar längst ner på sidan. Klicka på Visning & Språkinställningar för att ändra språk och färgtema.

Hur blockerar jag en annan medlem?

Om du blockerar en annan medlem så kan inte den personen besöka din profil eller kommunicera med dig på något sätt.

Du blockerar en annan medlem genom att klicka på de tre prickarna som du hittar till höger på till exempel profilen, meddelandet, inlägget eller en annan händelse.
Väljer du att blockera någon, så kom ihåg att du inte kan ångra detta.

App på mobil eller surfplatta

Använder du vår app blockerar du på samma sätt som förklaringen ovanför, men med vissa undantag. Eftersom du kan använda appen på mobil och surfplatta, är det funktioner som är anpassad en skärm du kan trycka på. Ser du inte prickarna vi hänvisar till kan du istället trycka och hålla nere fingret på till exempel meddelandet eller bilden av medlemmen, för att då få fram möjligheten att blockera.

Hur raderar jag min profil?

Önskar du inte längre vara medlem på Mötesplatsen kan du radera din profil på följande sätt:

Har du ingen aktiv prenumeration kan du radera din profil på en gång genom att klicka på Profil och sedan på Inställningar (kugghjulet). Längst ner på sidan klickar du på Hantera profil för att komma vidare.

 

Du behöver fylla i alla val på sidan. Efter det kommer du se att knappen Radera konto blir grön.

 

Jag har glömt mitt lösenord

Om du har glömt ditt lösenord klickar du på länken Glömt dina inloggningsuppgifter? på vår inloggningssida eller så kan du klicka på länken här.

Du fyller där i din e-postadress och kommer därefter få ett mejl skickat till din e-postadress med instruktioner om hur du ändrar ditt lösenord.

 

 

Jag lyckas inte att logga in

Logga in med E-postadress och lösenord

Om du inte kan logga in med e-postadress och lösenord kan det vara så att du skriver in fel lösenord. Du kan då ändra ditt lösenord genom att klicka på Glömt dina inloggningsuppgifter? på startsidan. Där skriver du in din e-postadress som du registrerat din profil med. Du kommer därefter få ett mejl där du ombeds att välja ett nytt lösenord, det kan ta några minuter innan mejlet kommer. Får du inget mejl kan du kontrollera om det hamnat bland din skräppost. 

Logga in med Google 

För att kunna använda Google som inloggningsmetod behöver du antingen registrera ditt konto med detta alternativ eller att du länkar din befintliga profil med Google.

  • Har du använt Google när du registrerade dig, men inte kan logga in med detta så kolla att du försöker logga in med rätt Google-konto.
  • Försöker du logga in med Google utan att ha länkat detta till din existerande profil får du fram ett meddelande som förklarar att du först måste logga in med din e-postadress och lösenord för att sedan gå till Konto och länka profilen till Google.

Logga in med Apple

För att kunna använda Apple som inloggningsmetod behöver du antingen registrera ditt konto med detta alternativ eller att du länkar din befintliga profil med din Apple-konto.

 

Om du fortfarande behöver hjälp med att logga in så kan du kontakta vår kundtjänst genom att ställa en fråga nedanför.

Jag vill pausa min profil

Du kan pausa din profil om du inte önskar att din profil ska vara synlig på Mötesplatsen. Du kanske har träffat någon, eller kanske du vill ha en liten paus från dejtandet utan att behöva radera profilen. För att göra det går du in på Profil/Inställningar/Hantera profil. 

 

När du klickar på Pausa profil loggas du ut från profilen och den är inte längre synlig för andra medlemmar. All information som du har på din profil sparas säkert hos oss tills du loggar in nästa gång. Då aktiveras profilen och den är igen synlig för andra medlemmar.

Kan andra se meddelanden och konversationer som jag raderat i min inkorg?

Om du väljer att radera meddelanden eller konversationer i din inkorg är de fortfarande synliga för de du skickat dem till. Du tar bort meddelandena enbart för dig.

Vad är ”Gilla” och hur funkar det?

Bläddra mellan singlar som du söker. Gillar du vad du ser och läser – då klickar du på det röda Gilla-hjärtat och om du inte är intresserad så klickar du på det lila krysset för att komma vidare till nästa profil. Det är bara synligt för dig vilka du gillar tills de Gillar dig tillbaka – då får du en notis i Vi gillar varandra-listan.

Är du däremot PlusVIP kan de se vem som har gillat dig före du har gillat dem.

Med det gula Gilla-hjärtat visar du tydligt att du har extra mycket intresse och medlemmen får reda på detta direkt, oavsett medlemskap. Med PlusGilla maxar du dina chanser till kontakt och det är ett riktigt fint sätt att uppvakta härliga singlar!

Så här PlusGillar du:

Bläddra mellan singlar som du söker. Om du inte är intresserad så klickar du på det lila krysset. Gillar du vad du ser kan du välja mellan det röda hjärtat eller om det VERKLIGEN killar till i magen – DÅ väljer du det gula hjärtat.

 

Glöm inte att uppdatera din app till den senaste versionen från App Store eller Google Play.

Vad är Lucky Match och hur får jag en?

När ni båda Gillat varandras profiler finns det en chans att det blir en Lucky Match. En Lucky Match innebär att ni kan skriva fritt till varandra, oavsett medlemskap! Du och din Lucky Match har 24 timmar på er att börja en konversation för att låsa upp den för evigt. För att kunna fortsätta skriva fritt längre än ett dygn behöver ni båda skriva några gånger till varandra.

Vad är matchningstestet och måste man ta det för att vara medlem på Mötesplatsen?

Med matchningstjänsten vill vi erbjuda dig en bättre chans till ett längre och lyckligare förhållande. När du har tagit testet får du en personlighetsanalys där du får en djupare insikt om dig själv. Du får även flera verktyg för att på ett enkelt och snabbt sätt kunna se och ta kontakt med de som matchar dig bäst.

Du behöver inte göra matchningstestet för att vara medlem på Mötesplatsen, men den ökar dina chanser till att finna den du vill spendera resten av ditt liv med.

Tänk på att vissa delar av matchningstestet går på tid, då kan det vara en god idé att genomföra testet i lugn och ro där du inte riskerar att bli avbruten så att du inte råkar missa någon utav frågorna. Men oroa dig inte, du kommer att bli informerad om hur de olika delarna fungerar under testets gång och du kommer även bli varse om vilka delar som går på tid innan dessa börjar.

Lycka till!

 

 

Vad är PlusGilla och hur funkar det?

Med det gula Gilla-hjärtat visar du tydligt att du har extra mycket intresse och medlemmen får reda på detta direkt, oavsett medlemskap. Med PlusGilla maxar du dina chanser till kontakt och det är ett riktigt fint sätt att uppvakta härliga singlar på!

Så här PlusGillar du:

Bläddra mellan singlar som du söker. Om du inte är intresserad så klickar du på det lila krysset. Gillar du vad du ser kan du välja mellan det röda hjärtat eller om det VERKLIGEN killar till i magen – DÅ väljer du det gula hjärtat.

 

Glöm inte att uppdatera din app till den senaste versionen från App Store eller Google Play.

Varför står det att min e-postadress är upptagen?

När du får beskedet om att e-postadressen är upptagen innebär detta att du försöker registrera dig på nytt med samma e-postadress som du redan är registrerad med. Man kan endast registrera en profil per e-postadress.

Om du önskar logga in klickar du på Logga in-knappen som du finner längst upp på sidan. Är du inte på denna sida så kommer du till inloggningsidan här.

 

 

Köp och ångerrätt

Jag ångrar mitt köp. Kan jag få pengarna tillbaka?

Enligt konsumenträtt har du rätt till att häva avtalet och få pengarna tillbaka från säljaren/tjänsteleverantören inom 14 dagar vid köp på nätet.

Oavsett vilken Betaltjänst du köper har du rätt att inom 14 dagar räknat från dagen då avtalet ingicks, dvs. dagen för ditt köp ångra ditt köp av Betaltjänst (”Ångerfristen”). Mötesplatsen förbehåller sig rätten att debitera dig för den tid du använt Betaltjänsten om du inom ångerfristen uttryckligen har begärt att Betaltjänsten ska påbörjas, och därefter väljer att utnyttja din ångerrätt.

Om du önskar utnyttja din ångerrätt hör du av dig till Mötesplatsens kundtjänst, t.ex. genom att skicka e-post till angerratt@motesplatsen.se. Mötesplatsen kommer att behöva säkerställa din identitet och det underlättar därför om du mailar från den e-postadress som du angett vid registreringen av ditt konto i Tjänsten. Din avgift med ett avdrag* för den tid du utnyttjat tjänsten kommer då att betalas tillbaka av Mötesplatsen snarast och senast inom fjorton (14) dagar från det datum då Mötesplatsen mottog din uppsägning.

För det fall du ännu inte betalat din faktura krediterar Mötesplatsen dig med avdrag för den tid du använt tjänsten. Ett standardformulär för utnyttjande av ångerrätten finns att tillgå här! Eller via Konsumentverkets hemsida (www.konsumentverket.se).

Vid köp via Apple appstore hänvisar vi till Apples köpvillkor.

Vid köp via Google Play hänvisar vi till Google Plays köpvillkor.

 

*Avdraget baseras på ett genomsnitt av tjänstens månadskostnad per dag.

 

Jag har fått ett nytt kort – var kan jag lägga in detta?

Om du fått ett nytt kort kan kundtjänst hjälpa dig med att lägga in dina nya kortuppgifter. Kontakta då kundtjänst.

Observera att du inte skall skicka in dina nya kortuppgifter i mejlet. Du kommer själv att kunna ändra dessa när du varit i kontakt med kundtjänst.

Jag vill inte betala längre. Hur avslutar jag?

Önskar du inte att din prenumeration skall förnyas automatiskt behöver du säga upp den. Detta gör du genom att gå in på Profil och sedan på Inställningar (kugghjulet). Tryck sedan på VIP-status under rubriken VIP. 

När du har sagt upp din prenumeration skickar vi alltid ut en bekräftelse på uppsägningen till din profil. Har du inte fått en bekräftelse så är inte prenumerationen avslutad.  Kontakta kundtjänst från e-postadressen som du har på din profil om du behöver hjälp med att säga upp prenumerationen.

En uppsägning av prenumerationen innebär att den inte längre förnyas automatiskt, men den löper vidare tills innevarande period/bindningstid gått ut. 

Apple App eller Google Play
För att säga upp en prenumeration som är köpt genom en av våra appar, behöver du gå direkt till betalningsleverantören. Klicka på länken nedan för att få mer information om hur du går till väga.

Apple App Store
Google Play

Mötesplatsens köpvillkor

Klicka på länken nedan för att ta del av våra fullständiga köpvillkor.

Mötesplatsens köpvillkor

Varför har jag inte fått mina VIP-dagar?

Om du har en aktiv prenumeration hos oss, men upptäcker att du inte fått dina VIP-dagar kan detta bero på en rad olika orsaker.

Kortbetalning
Det kan ligga flera faktorer bakom att en kortbetalning inte gått igenom.

Otillräckligt med tillgångar
Kontrollera att det finns tillräckligt med tillgångar på kontot som är kopplat till kortet. Detta är den vanligaste orsaken till att kortköp avvisas.

Kortet har gått ut
Vi har sett att kunder försöker betala med kort som gått ut. Se därför över giltighetsdatumet som står angivet på ditt kort för att försäkra dig om att det fortfarande är giltigt.

Fel hos vår samarbetspartner
I sällsynta fall har ett tillfälligt tekniskt fel uppstått i kommunikationen med vår samarbetspartner som sköter korttransaktionerna. Ett sådant fel är vanligtvis löst inom ett par minuter. Om felet kvarstår finns det ingen anledning till att inte kontakta vår kundtjänst.
 
Lösning

Prova med ett annat kort
Om orsaken fortfarande är okänd, försök med ett nytt kort om möjligt. Det kan vara problem hos banken eller med själva kortet som gör att köpet inte går igenom, även om du har tillräckligt med tillgångar på kontot kopplat till kortet. Kontakta kundtjänst för att få hjälp med hur du byter kortuppgifter.

Köp med Klarna faktura – Få först. Betala senare.
Genom att välja detta alternativet har du möjlighet att få en faktura istället för att betala med kort.

Prova med en annan dator/enhet
Om du upplever återkommande problem kan du prova med att göra köpet från en annan webbläsare  eller dator/enhet.
 
Fakturabetalning
Om du upplever problem vid köp där du valt Klarna faktura – Få först. Betala senare – som betalsätt bör du först kontrollera om du angett dina uppgifter korrekt. Angivet personnummer skall anges enligt formatet ÅÅMMDDNNNN. Exempel: 5001011234. Tänk på att du också måste kryssa i att du godkänner Mötesplatsens köpvillkor.

Kvarstår problemet kan du prova göra köpet på nytt genom en annan webbläsare, alternativt välja kort som betalsätt istället.

Ta kontakt
Om ingen av ovanstående lösningar fungerar är du varmt välkommen att kontakta oss så skall vi undersöka och försöka lösa ditt problem.

 

 

Kundtrygghet

Hur används mina personuppgifter?

Hur vi använder dina personuppgifter beskrivs utförligt i vår personuppgiftspolicy. I huvudsak använder Mötesplatsen dina personuppgifter för att leverera tjänster och innehåll som du förväntar dig av oss. Till exempel behöver vi ha din e-postadress för att andra ska kunna kontakta dig när du får ett nytt meddelande på Mötesplatsen eller ge dig övrig information om din profil. Vi använder också uppgifter från stora grupper av användare för att analysera och förstå hur vi kan förbättra och vidareutveckla Mötesplatsen.

Vi använder dina uppgifter för att kunna anpassa Mötesplatsen efter hur du använder Mötesplatsen. Till exempel kan vi anpassa vilka singlar du får i sökningar efter vad vi tror kan intressera dig.

Vi använder också personuppgifter för att skapa en trygg och effektiv dejtingtjänst. Det är väldigt viktigt för Mötesplatsen att säkerställa att Mötesplatsen är en trygg dejtingtjänst. Därför gör vi vad vi kan för att ta bort falska profiler eller stötande innehåll och hindra användare från att agera i strid med våra villkor. Vi använder flera olika sorters uppgifter för att observera falska profiler och agerande som strider mot våra villkor, bland annat IP-adress, cookies, profil- och meddelandehistorik. Om vi hittar något misstänkt hanteras ärendet av vårt Kundsäkerhetscenter.

För att tillhandahålla reklam på Mötesplatsen använder sig Mötesplatsen av annonsleverantören Leeads AB. Mötesplatsen använder dina personuppgifter för att mäta och visa upp reklam som är relevant för dig.
 

Läs mer om hur vi använder dina personuppgifter i vår personuppgiftspolicy.

Hur länge sparar ni mina personuppgifter?

Dina personuppgifter lagras inte längre än nödvändigt för att kunna uppfylla ändamålen för vilka personuppgifterna samlades in. Hur länge data sparas beror på vilken typ av information det är, till exempel kontouppgifter, användargenererad information (exempelvis meddelande eller mejl till Mötesplatsens kundservice), eller uppgifter som vi använder i vårt säkerhetsarbete. Om du inte har använt Mötesplatsen på 4 år raderar vi ditt konto och alla personuppgifter som vi har om dig, med undantag för data som vi måste behålla längre enligt lag, till exempel måste vi spara bokföringsmaterial i 7 kalenderår enligt bokföringslagen. Läs mer om vilka lagringstider som gäller för olika typer av personuppgifter och behandlingar i vår personuppgiftspolicy.

Mötesplatsens medlemsvillkor

Mötesplatsen är till för trevliga och vuxna singlar som vill hitta och umgås med varandra. Använd sunt förnuft och glöm inte att bakom varje profil finns en riktig människa med känslor.

När du blev medlem så godkände du våra medlemsvillkor som beskriver vad som är accepterat beteende och vad som inte är tillåtet.

Vi tar din trygghet och säkerhet på största allvar och accepterar aldrig att någon missköter sig eller att det förekommer opassande bilder eller texter. Vår kundtjänst är på plats den mesta delen av dygnet för att handlägga anmälningar och hjälpa dig med dina frågor.

För att Mötesplatsen ska fungera så registrerar vi personuppgifter enligt General Data Protection Regulation (GDPR) som är en ny dataskyddslag som gäller inom EU sedan 25 maj 2018. Sajten använder också cookies för att visa dig rätt sidor när du är inloggad. Alla ärenden till kundtjänst behandlas enligt BBS-lagen och andra lagar i brottsbalken.

Fullständiga medlemsvillkor

 

 

Personuppgifts- och cookiepolicy

Mötesplatsen värdesätter din personliga integritet och arbetar strukturerat för att genom såväl tekniska som organisatoriska säkerhetsåtgärder säkerställa att din personliga integritet inte kränks. Mötesplatsen behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning. Denna personuppgiftspolicy förklarar hur och varför vi samlar in och behandlar information om dig som användare och hur vi tillser att din personliga integritet inte kränks. 

Här kan du läsa Mötesplatsens Cookiepolicy och Personuppgiftspolicy.

Säkerhet

Att dejta och flörta ska vara kul och spännande, därför är det extra viktigt att du känner dig säker hos oss. Tyvärr finns det oärliga personer både på nätet och i verkligheten. Vi jobbar aktivt med att upptäcka och förhindra förekomsten av oärliga personer på vår sajt. Trots det vill vi uppmana alla våra medlemmar att vara extra uppmärksamma för att slippa bli lurade.

Ett vanligt knep ifrån bedragare är att använda fotomodellsliknande bilder för att locka till sig så många kontakter som möjligt. När de väl fått kontakt bygger de sakta upp ett förtroende, det handlar ofta om flera månader av både telefon och internetkontakt. Målet är att offren ska få ett förtroende för bedragaren och frivilligt vilja låna ut pengar.

Det brukar ta lång tid innan pengar ens kommer på tal, men när det händer handlar det ofta om en sjuk förälder eller pengar till en flygbiljett. Vid det tillfället känner många av offren så mycket förtroende för bedragaren att de utan misstanke lånar ut pengar.

Mötesplatsens råd till alla medlemmar är att aldrig någonsin låna pengar till en nätkontakt oavsett anledning. Man ska alltid vara väldigt uppmärksam innan man träffas och lärt känna varandra.

Något att tänka på är:

  • Var extra uppmärksam om personen inte bor i Sverige.
  • Be kontakter med modell- eller studiobilder visa upp fler naturliga bilder på sig själva.
  • Misstänker du att din nätkontakt har oärliga avsikter, kontakta omgående vår kundtjänst.
  • Låna aldrig ut pengar!

 

 

Vad är egentligen GDPR/Dataskyddsförordningen?

GDPR står för General Data Protection Regulation och är en ny dataskyddslag som börjar gälla inom EU den 25 maj 2018. GDPR ersätter den svenska personuppgiftslagen (PuL). I praktiken innebär GDPR att användare får större kontroll över vilka uppgifter som samlas in, vem de delas med och vad de används till. Det påverkar alla företag som lagrar och behandlar personuppgifter om medborgare från ett EU-land.

Vilka personuppgifter behandlar Mötesplatsen om mig?

Vi behandlar uppgifter som du själv lämnar till oss, till exempel uppgifter som du lämnar när du registrerar dig som användare, besök du gör på andra profiler, skickar meddelande till andra profiler eller utför andra aktiviteter på Mötesplatsen. I dessa fall lämnar du uppgifter om dig själv såsom namn, ålder, sexuell läggning och e-postadress, men även innehåll i meddelanden och profiltext. Personuppgifter i den här kategorin utmärks av att du aktivt lämnar dem till oss genom att t.ex. fylla i webbformulär, skicka meddelanden till andra användare eller ge oss feedback genom funktioner skapade för det syftet.   

Vi behandlar också uppgifter om dig som samlas in automatiskt när du använder Mötesplatsen.
Vi registrerar till exempel vilka av våra tjänster du använder, vilka sidor du besöker och hur du beter dig på webbplatsen.

Läs mer om vilka personuppgifter vi behandlar om dig i vår personuppgiftspolicy

Vilka rättigheter har du och hur utnyttjar du dessa?

Det är dina uppgifter och du har starka rättigheter; du har rätt att få tillgång till dina personuppgifter. Du har också rätt att få rättelse eller radering av uppgifterna vi har om dig i enlighet med lagen. Du kan även begära att behandlingen begränsas om du till exempel anser att behandlingen är olaglig. Du har även rätt att erhålla vissa uppgifter i ett digitalt format eller få uppgifterna överförda till ett annat företag om du önskar det, så kallad rätt till dataportabilitet. Dessa rättigheter kommer att förklaras mer detaljerat nedan, och vi kommer även att beskriva hur du ska gå tillväga för att nyttja någon av dina rättigheter. Om du inte vet om vi behandlar dina personuppgifter kan du be om bekräftelse på detta genom att kontakta oss.

 

Nedan finner du information om hur du kan nyttja dina rättigheter.

  • Din rätt att få tillgång till de uppgifter vi behandlar om dig (rätt till insyn). Du har rätt att få tillgång till de uppgifter vi behandlar om dig. För att få tillgång till dessa kan du logga in på ditt konto hos oss eller kontakta oss.

 

  • Din rätt att få felaktiga uppgifter rättade. Du har rätt att få felaktiga uppgifter rättade. Du kan uppdatera en del uppgifter på ditt konto hos oss. Andra uppgifter måste du kontakta oss direkt för att få rättade.  

 

  • Din rätt att få uppgifter raderade (”rätten att bli bortglömd”). Du har som huvudregel rätt till att få dina personuppgifter raderade. För att be om radering ska du logga in på ditt konto. Du kan även be om radering genom att kontakta oss enligt anvisningarna längre ner.  

 

  • Din rätt till att invända mot och begränsa behandling. Under vissa omständigheter kan vi behandla personuppgifter där behandlingen är nödvändig för att uppfylla våra berättigade intressen, förutsatt att de registrerades rättigheter och friheter inte väger tyngre. I sådana fall har du, den registrerade, rätten att invända mot att vi behandlar personuppgifter om dig. Som huvudregel kommer vi att stoppa behandlingen av personuppgifterna, och detta gäller undantagslöst om syftet är direkt marknadsföring. Under vissa omständigheter har du också möjlighet att begära att behandlingen av dina personuppgifter stoppas eller begränsas. Om du nyttjar denna rätt får dina personuppgifter endast behandlas baserat på ditt samtycke eller för andra ändamål som framgår direkt från personuppgiftslagstiftningen.

 

  • Din rätt att kopiera dina uppgifter i ett digitalt format (rätt till dataportabilitet). Du har under vissa omständigheter rätt att få uppgifter som du har gett oss i ett digitalt format och även få uppgifter överförda till annan verksamhet om du så önskar och det är tekniskt möjligt och försvarbart. Denna rätt gäller endast information som behandlas med hjälp av automatiserade metoder samt baserat på ditt samtycke eller behandlas som en del av uppfyllandet av ett avtal med dig. Rätten till dataportabilitet omfattar endast uppgifter du har lämnat till oss, antingen direkt genom till exempel kontaktformulär eller genererade genom din användning av våra tjänster. Du kan begära dataportabilitet genom att kontakta oss enligt anvisningarna längre ner.

 

Vi vill påminna dig om att det finns några undantag från de rättigheter vi har beskrivit här. Dessa undantag följer av lagstiftningen, och kan till exempel innebära att tillgång inte ges till vissa uppgifter på grund av hänsyn till andras rättigheter och friheter, eller att vissa personuppgifter inte kan raderas eftersom lagstiftning eller andra överväganden uppställer krav på lagringstid.

Övriga frågor

Hur avregistrerar jag mig från nyhetsbrev?

Du bestämmer själv vilka mejl du önskar från oss. För att ändra dessa inställningar går du till Profil och sedan till Inställningar (kugghjulet). Under rubriken Aviseringar hittar du E-postutskick. Där kan du välja vilka nyhetsbrev du får och hur ofta.

 

Hur registrerar jag mig på sajten?

Önskar du upprätta en profil på Mötesplatsen kan du registrera dig här

Är du redan registrerad men inte minns ditt lösenord kan du få detta återställt genom att klicka här.

Välkommen!

 

Jag kan inte bekräfta min e-postadress. Vad ska jag göra?

När du registrerar dig skickar vi ett mejl till den e-postadress du angivit för att se om den är korrekt. Har du kommit till det sista steget i registreringen och fortfarande inte fått något mejl bör du först kontrollera om mejlet råkat hamna bland din skräppost.

Upptäcker du att e-postadressen du angivit är felstavad klickar du på Ändra e-postadress. Mejlet skickas då ut på nytt till den uppdaterade e-postadressen.

Har du inte fått mejlet klickar du på Jag har inte fått mailet.

 

Behöver du hjälp med att bekräfta e-postadressen kan du även skicka ett mejl till kundtjanst@motesplatsen.se från den aktuella adressen.

 

Kan jag ringa till er?

Vi har dessvärre ingen telefonsupport för tillfället.

Om du önskar hjälp kan du först se om din fråga finns besvarad här på Mötesplatsen Hjälpcenter.

Kan jag skicka mejl till er via MMS?

Försöker du skicka ett mejl till oss genom att öppna SMS-funktionen på din mobil, kan vi inte svara på mejlet. Det är därför viktigt att du skickar ett ”riktigt” mejl till oss genom att öppna ditt mejlprogram om du behöver komma i kontakt med vår support.

Du kan självklart skriva till oss genom att klicka på Skicka in en fråga till kundtjänst som du ser längst upp till höger på denna sidan.

Vilka olika typer av medlemskap finns det?

Som Gratismedlem kan du skapa en personlig presentation på Mötesplatsen. Du kan söka bland singlar, läsa och skriva inlägg, skicka och ta emot komplimanger från andra medlemmar samt svara på meddelanden från PlusVIP-medlemmar.

Med ett VIP-medlemskap kan du i tillägg få kontakt med andra medlemmar genom att skicka och ta emot personliga meddelanden, du kan även skicka obegränsat med komplimanger till andra singlar. Som VIP-medlem kan du även ångra din senaste vänster-swipe.

Ett PlusVIP-medlemskap ger dig tillgång till samtliga funktioner på Mötesplatsen och ger dig den unika möjligheten att kontakta medlemmar som inte är VIP, de kan både läsa och besvara dina meddelanden. Du kan också se vem som Gillar dig före du gillat dem tillbaka och du kan även gå inkognito.

Oavsett om du är betalande medlem eller inte kan du se om du blir PlusGillad av någon.

Alla medlemmar kan även göra vårat Matchningstest där du kan få förslag på vilka singlar som du matchar med.

 

Tips och trix

Hur skapar jag en attraktiv profilsida?

En bra profilsida är snygg, välformulerad och personlig på rätt sätt. Dessutom är den ofta avgörande om du vill maxa dina chanser till kärlek.

Tips på hur du skriver en bra profiltext:

Var personlig och specifik. Skriv en kort och kärnfull presentation där du skriver mest om dig själv och inte om den du söker. Tycker du om att resa så berätta kort om ditt favorit-resmål.

Var inte gnällig. Även om livet farit fram hårt med dig så försök att hålla din text positiv. Ha glimten i ögat och var inte alltför generaliserande.

Väck intresse snabbt. Precis som i en artikel måste man snabbt väcka ett intresse, men sedan inte avslöja allt. Tanken är att du ska få dina besökare att bli nyfikna på dig.

Fler tips finner du på vår blogg!

 

Lycka till!

Knepen som gör att du får kontakt

På Mötesplatsen finns det flera olika sätt att inleda en kontakt. Du kan till exempel skicka en komplimang eller skriva ett megafoninlägg. Det bästa sättet att få kontakt med någon är däremot att skicka ett meddelande.

  • Lek detektiv! Ta reda på så mycket som möjligt om personen genom att läsa presentationen och titta på personens bilder. Finns det något som fångar ditt intresse och som skulle kunna vara en uppstart till en diskussion?
  • Undvik ”Hej Sexy!” Var försiktig med att kommentera personens utseende i en första kontakt. Det är större chans att få svar om du använder dig av komplimanger som inte rör utseendet, exempelvis ”cool” eller ”intressant”.
  • Fila på inledningsfrasen. Försök komma på en bra inledningsfras som knyter an till personen du är intresserad av. Exempel: ”Ser i ditt galleri att du har en fin bild från Thailand. Dit har jag alltid velat åka – hur var det?” eller ”Ser att du gillar att matlagning, det gör jag också! Vilken är din paradrätt?”
  • Var nyfiken! Ställ frågor. Det lockar till fortsatt diskussion. Givetvis kan du berätta om dig själv också men det är viktigare att du visar intresse för den du kontaktar.
  • Skoja till det! Slösa gärna med komplimanger, men glöm inte att vara ärlig och seriös. Skriv med glimten i ögat – humor kommer du långt med. Var dock sparsam med ironi – det kan lätt missuppfattas.
  • Stava ordentligt. Använd inte förkortningar och se till att du använder bra grammatik och stavar rätt.
  • Använd dig av Matchningstestet. Missa inte att göra Mötesplatsens Matchningstest och hänvisa till matchningen när du tar kontakt med konkreta frågor.
  • Inga standardbrev! Nu till den kanske viktigaste punkten. Skicka bara ett brev i taget och gör varje kontakt personlig. Att skicka ett standardbrev till alla personer man vill ha kontakt med upptäcks snabbt och blir opersonligt, stelt och tråkigt.

 

Varmt lycka till önskar vi!

 

 

Profilbild – att välja en perfekt profilbild?

Precis som med profiltexten gäller det att hitta en bra balans mellan att ge ett bra första intryck och samtidigt visa en realistisk bild.

  • Välj en bild som du tycker visar vem du är – den ska vara realistisk.
  • Använd en nytagen bild.
  • Välj en tydlig ansiktsbild som profilbild och gärna helkroppsbilder i olika situationer i ditt galleri.
  • Det som singlarna lägger märke till först är ögonen, så ta en bild där man får se in i dina vackra ögon!
  • Tänk på ljuset och skärpan i bilden. Mörka och suddiga bilder får inte mycket uppmärksamhet.
  • Ha en stillsam bakgrund. Uppmärksamheten riktas allra enklast mot dig om du står framför en neutral bakgrund. Oordning eller för mycket som händer i bakgrunden kan vara förvirrande.
  • Tänk på vinkeln. Att ta en bild underifrån blir sällan särskilt lyckat.
  • Undersökningar visar att vi har lättare att ta kontakt med glada personer. Så bjud singlarna på ett leende!

 

Läs mer på bloggen!

 

Kontakta oss

Rulla till toppen